Badanie gildii jako wirtualnych społeczności

Ask, trade, announce.
Publiczne forum dla wszystkich. Możecie tu pytać o wszelkie rzeczy niezwiązane z rekrutacją.
NotTallAtAll
Newbie

Badanie gildii jako wirtualnych społeczności

Post#1 » 20 lip 2013, 15:28

Witam,
Jestem studentem socjologii i byłym (przynajmniej obecnie) graczem WoWa. Obecnie piszę pracę dyplomową dotyczącą gildii w World of Warcraft jako wirtualnych społeczności.
Praca ta ma na celu przede wszystkim wskazać na społeczne funkcje gier online, jak i przeciwstawić się wynikom badań polskich "autorytetów", które twierdzą, że gry powodują tylko i wyłącznie agresję, uzależniają i odrywają jednostkę od społeczeństwa.

W związku z tym, że w swoim badaniu kładę nacisk na grupy - stąd też potrzebuję dużej liczby wypełnień ankiety z jednej gildii (ciężko analizować grupę, jeśli wypowie się mała liczba jej członków). Docelowo mam zamiar przebadać kilka gildii PvE i kilka PvP i porównać je między sobą (oczywiście wszystko anonimowo i bez personaliów).

Ten przydługi wstęp był niestety konieczny.
Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś z officerki odpowiedział mi, czy moglibyście rozpropagować tą ankietę wewnątrz gildii i czy gracze zechcą ją uzupełnić (aby badanie miało sens potrzebuję minimum 10-15 ankiet z każdej badanej gildii).
Jeśli będzie wstępna zgoda - udostępnię Wam link do ankiety online.
W razie dodatkowych pytań - jestem do dyspozycji.
Udanego progressu i owocnego lootu życzę!

Awatar użytkownika
Ailawiu
Guild Master

Re: Badanie gildii jako wirtualnych społeczności

Post#2 » 21 lip 2013, 23:45

Opublikować oczywiście możemy, natomiast nie zagwarantuje, że ludzie będą zainteresowani. Lato rozleniwia i nie każdemu chce się przebijać przez ankiety i tego typu poważne sprawy. Zobaczymy przez najbliższe dni czy wykażą zainteresowanie.

E: Nie tyle tu bezpośrednio w temacie, ale ogólnie rozumiane "w gildii".

Awatar użytkownika
Lilija
Member
Kontaktowanie:

Post#3 » 21 lip 2013, 23:49